Podignuta početkom 18. stoljeća u venecijanskom baroknom stilu, crkva svete Eufemije i danas dominira vizurom Rovinja. Na nju i cijelu staru gradsku jezgru, najpoznatiju rovinjsku razglednicu, pružat će se pogled iz svih soba budućeg Grand Park Hotela Rovinj čija se gradnja intenzivno privodi kraju i koji će svojim jedinstvenim dizajnom, smješten na atraktivnoj lokaciji, promijeniti sliku grada koja se vidi iz jezgre, odnosno sa zvonika starog tri stoljeća. Hotel će biti najluksuzniji u Hrvatskoj, prvi s pet plus zvjezdica, a slobodno se može reći i jedan od najluksuznijih u Europi. Vrijednost investicije iza koje stoji rovinjska Adris grupa premašuje 600 milijuna kuna, što je čini najvećim turističkim projektom trenutno u državi. Dovršetak gradnje hotela predviđen je krajem ove godine.

Radovi su počeli u jesen 2016. uklanjanjem starog hotela koji je na tom mjestu sagrađen 70-ih godina i poslije nekoliko puta rekonstruiran. Uz hotel se na mjestu stare ACI-marine gradi potpuno nova koja je s njim dizajnerski usklađena, a jedino što je na lokaciji ostalo netaknuto jest pet stabala pinija koja se na tom mjestu, ispred hotela, nalaze već oko 120 godina.

Novi je hotel po dimenzijama mnogo veći od starog. Imat će 209 soba, od čega 193 standardne i 16 apartmana raznih veličina. Ukupna će mu površina biti oko 40.000 četvornih metara. Voditelj projekta gradnje je Armando Vičić iz tvrtke Abilia koja se u Adrisu bavi gradnjom i investicijama. On je vodio i gradnju obližnjeg dizajn hotela Lone, otvorenog prije sedam godina, koji i danas plijeni pozornost svojim vanjskim i unutarnjim izgledom, nagrađivanim brojnim svjetskim priznanjima. I hotel Park se, kao i Lone, gradi po projektu arhitektonskog studija 3LHD. Za usporedbu, Lone ima 248 soba i apartmana i ukupnu površinu od 30.000 četvornih metara. U Parku će sobe biti veće i raskošnije, a hotel će imati i mnogo veću garažu, na drugom i trećem katu 150 mjesta namijenjeno je gostima hotela, a na prvom katu 180 parkirališnih mjesta rezervirano je za javnost i goste marine. Trenutno se objekt zatvara aluminijskom bravarijom, a počelo se raditi i na interijeru gdje su u punom zamahu instalaterski radovi. Na gradilištu je sada 370 radnika, a uskoro će ih biti još više, do 500.

U cijeli je objekt, otkriva Vičić, ugrađeno 30.000 kubika betona i 4 milijuna kilograma armaturnog čelika. Posebnost mu je čelična konstrukcija najviše, šeste etaže, odnosno petoga kata, koja je teška 750 tona. Upravo je ondje i glavni ulaz u hotel. U raskošnom ulaznom lobiju na vrhu hotela bit će i sala za sastanke, ovalna oblika, s prozorom na stropu. Drugi je ulaz u prizemlju, sa šetnice pokraj mora.

“Ti čelični stupovi drže cijelu najvišu etažu i mnogo su uži od betonskih, pa ne zaklanjaju pogled na grad i more. To je švicarski patent. Po arhitekturi i dizajnu interijera, koji potpisuje studio Lissoni iz Milana, ovaj će hotel biti veoma poseban. Izvana ne ostavlja dojam velikog objekta jer je građen kaskadno i prati konfiguraciju terena. Osim pogleda na more i grad, sve će sobe imati prostrane terase sa zelenim vrtovima, a njih 53 imat će i manje hidromasažne bazene. Sobe će imati površinu od 40, a apartmani i do 160 četvornih metara. Najveći, predsjednički apartman, imat će i svoju odvojenu garažu i posebne načine kretanja gostiju. Tu je i kongresna dvorana sa 250 mjesta, pogodna za razne evente, a posebnom je čini pogled na grad koji se pruža kroz staklenu stijenu od jednog komada stakla. Taj ‘prozor’ ukupne površine 48 četvornih metara, najveći je u ovom dijelu Europe i najveći koji se od jednog komada stakla uopće trenutno može proizvesti u EU. Iz tvornice pokraj Münchena dopremljen je posebnim transportom. Težak je više od pet tona i bio je veliki inženjerski izazov montirati ga pomoću dizalice. Širina mu je 15 metara, visina 3,2 metra, a debljina 68 milimetra“, otkriva Armando Vičić.

Bez kongresnog turizma teško je u zimskim mjesecima imati dobru popunjenost. Hotel će, otkriva Vičić, imati i vanjski bazen sa sunčalištem te unutarnji bazen s pomičnim staklenim stijenama koji je dug čak 50 metara. Malo je hotela s tako velikim bazenima. Sve je više, naime, gostiju koji vole rekreativno plivati i stoga im nisu dovoljni manji, zatvoreni hotelski bazeni nepravilna oblika. Park će imati i wellness centar koji će se prostirati na 3600 četvornih metara te šest restorana koji će se međusobno razlikovati po atmosferi i gastronomskoj ponudi, a svi će također imati atraktivan pogled. Upravo se razgovara s nekoliko vrhunskih kuhara koji bi ih trebali voditi. Za potrebe novog hotela Maistra će zaposliti stotinjak novih ljudi, uglavnom ugostiteljskih struka, sa znanjem stranih jezika. Vjeruju da će ih uspjeti naći u Istri.

“Uz hotel će s donje, morske strane, prolaziti šetnica, javna površina širine 5,5 metara, koja će se prožimati s terasama ispred hotela i iznad ACI marine i tako činiti veliki trg koji će biti namijenjen svim stanovnicima i gostima Rovinja. Grad će tako dobiti novu javnu površinu. Nova je šetnica, kao i hotel, duga 250 metara, a nastavlja se na šetnicu koja iz grada vodi do hotela Lone i Monte Mulini i koja je uređena prije nekoliko godina zajedno s plažom”, ističe Vičić. Dodaje da hotel Park predstavlja posljednji biser u cijeloj turističkoj zoni Monte Mulini koja je nizom investicija proteklih godina s prosječne tri dovedena na razinu od pet zvjezdica. Jedini je s četiri zvjezdice ostao hotel Eden koji, kaže Vičić, također ima svoju posebnost i tradiciju jer je u toj zoni sagrađen prvi, 70-ih godina, i dugo je bio perjanica rovinjskog turizma. Tako će Park biti vrhunac turističke ponude današnjeg vremena i svojom bi ponudom trebao zadovoljiti i najzahtjevnije goste koji danas putuju svijetom.

Od 2005. do danas Adris je uložio više od tri milijarde kuna u transformaciju Rovinja u destinaciju s pet zvjezdica, što među ostalim znači da se ne ide na kvantitetu, nego na kvalitetu. Stari je hotel Park tako, primjerice, imao tri zvjezdice i bio površinom gotovo triput manji od novoga, ali je imao više soba, koje su, lako je zaključiti, bile neusporedivo manje. Da gosti kvalitetu prepoznaju, najbolje potvrđuje izvrsna popunjenost rovinjskih luksuznih hotela. Među gostima su najbrojniji Nijemci, a riječ je u prvom redu o ljudima koji žele mir i ljepotu i to su spremni platiti.

“Sva ta ulaganja u Rovinj u proteklih 20-ak godina zajedno s visokom kvalitetom usluge stvorila su destinaciju za ljude visoke platne moći”, govori arhitekt Silvije Novak. On vodi projekt u ime 3LHD-a koji, prema njegovim riječima, već više od deset godina uspješno surađuje s Adris grupom, a toliko je dugo i on uključen u razvoj Rovinja kao destinacije.

“Hotel Park točka je na i, odnosno završetak zone Monte Mulini, koja se sastoji od četiri hotela. Gradnjom ovog hotela stvoren je i veliki javni prostor, trg između hotela i marine, te trgovačka ulica s dućanima za čiji najam već vlada veliki interes i restoranima s predivnim pogledom na stari grad i otok Katarinu. Od sva četiri hotela Park se nalazi na najboljoj lokaciji i stoga je investitor pred nas arhitekte stavio izazov – hotel u vizuri grada mora biti najljepši. Lokacija je zahtjevna jer je veoma prezentna u odnosu na cijeli rovinjski akvatorij, a uz to je želja investitora bila i da sobe budu što veće te da sve imaju pogled na more. Iz svega toga proizašla je ideja terasaste gradnje, ozelenjene da bi objekt tako velikog volumena bio vizualno atraktivan i maksimalno se uklopio u okoliš. Konfiguracija terena omogućila nam je da sagradimo hotel s ulazom na šestoj etaži, a izlazom u prizemlju. Može se reći da smo okrenuli kuću naopako. Svi bazeni, lobi, restorani i kongresne dvorane na najvišoj su etaži, a sobe su dolje. Kaskadna gradnja i povlačenje prema brdu omogućili su realizaciju desetaka tisuća kvadrata zelenoga krova”, govori Novak, koji se arhitekturom bavi više od 20 godina te potpisuje niz poznatih projekata kao što su Splitska riva i Most hrvatskih branitelja u Rijeci. Ne krije da mu je ovaj rovinjski ipak najzahtjevniji u cijeloj dosadašnjoj karijeri.

Otkriva da je 3LHD i u oblikovnom i tehničkom smislu ovaj put sebi postavio mnogo više zahtjeve nego prilikom projektiranja Lonea. Iza projekta stoje mjeseci promišljanja i sagledavanja prostora iz raznih kutova. Prema njegovim riječima, šesta etaža zapravo je paviljon s čeličnom konstrukcijom i velikim staklenim stijenama koji će “iskočiti” iz zelenila.

“Promatrač koji se nalazi u blizini hotela ne vidi cijeli objekt, samo njegove određene sekvence, a cijeli se hotel čita jedino iz broda ili iz staroga grada. Svi sadržaji slave taj pogled na grad, što se može usporediti samo s pogledom iz hotela Excelsior u Dubrovniku. Proučavali smo cijeli Mediteran, na kojem je malo objekata s takvim odnosom između starih gradskih jezgri i suvremene arhitekture. Upravo je taj pogled bio inspiracija za cijeli projekt”, govori Novak i otkriva da je još jedna od specifičnosti smještaj predsjedničkog apartmana na prvome katu, jer se on obično nalazi na najvišoj hotelskoj etaži. Također, u većini hotela kongresne su dvorane ukopane, dok ovdje dvorana ima impresivan pogled na Rovinj.

Za uređenje interijera odabran je milanski ured Lissoni Associati, čiji je osnivač Piero Lissoni, svjetski poznati produkt dizajner koji radi za najpoznatije tvornice. On, kaže Novak, diktira trendove i njegovi se predmeti nalaze u zbirkama poznatih svjetskih muzeja. Otkriva da je unutarnji dizajn budućeg Parka najjednostavnije opisati kao minimalistički i suvremen s mnogo prirodnih tradicionalnih materijala poput raznih vrsta kamena i drva. Inspiracija je Mediteran. U hodnicima prevladavaju plave, a u sobama svijetle boje, sivi, bež i zemljani tonovi. Svaka će soba imati jedan zid u golom betonu. Kupaonice će biti obložene talijanskim kamenom travertinom koji je svijetle bež boje, imat će samostojeće kade, toalet i tuš u zasebnim prostorijama, a od spavaće sobe bit će pregrađene zamućenim staklom. Namještaj i dekoracije bit će mješavina raznih stilova, sa stropova će visjeti luksuzni dizajnerski lusteri, a zidove će krasiti slike hrvatskih i talijanskih umjetnika čija se imena za sada ne mogu otkrivati. Kao inventar javnih prostora koristit će se i neki predmeti iz antikvarijata. U svim prostorijama i na terasama prevladavat će mnogo mediteranske vegetacije koja neće biti isključivo autohtona. Za vizualni identitet zadužen je studio Bruketa&Žinić&Grey. Novak ističe da su promišljanja i pripreme za gradnju novog Parka trajali tri godine, a hotel je bio sagrađen u poprilično kratkom roku od dvije godine. Kao i arhitekti i projektanti, tako su i svi izvođači radova iz Hrvatske.

“Najveći hotelski brendovi sve više napuštaju ideju da njihovi hoteli međusobno budu što sličniji. Nekoć je uređenje svih hotela određenog branda bilo standardizirano u cijelom svijetu. U novije vrijeme, s pojavom velikih dizajnera među kojima je i Lissoni, uređenju se pristupa individualno pa se otvorio prostor za ulazak suvremenog izričaja u hotele koji su tradicionalno bili najkonzervativniji u pitanju usvajanja suvremenog dizajna. Sada se svaki detalj bira s pažnjom i tako nastaje harmoničan jedinstven proizvod – od lokacije, arhitekture i dizajna do usluge. Svi mi koji smo uključeni u ovaj projekt vjerujemo da idemo u najboljem mogućem smjeru. Razmišlja se dugoročno i nije cilj nešto napraviti i zaraditi novac na brzinu, nego detaljno promišljati destinaciju. Rezultati nekih ulaganja vide se odmah, a za neke treba proći 20 ili više godina da bi bili vidljivi”, objašnjava Novak, uvjeren da će novi Park biti jedan od ljepših hotela na Mediteranu.

 

Izvor: Jutarnji.hr