Gradnja trajektnog pristaništa koje se sastoji od gata s dva veza, ukrcajno-iskrcajnog prostora i ukrcajnog čekališta, platoa pristaništa koji omogućuje ukrcaj i iskrcaj vozila, podmorskog propusta cirkulacije mora između vanjskog i unutarnjeg akvatorija te platoa ukrcajnog čekališta i parkirališta u funkciji pristaništa, samo su neke od promjena modernizacije i unapređenja koje čekaju luku Tkon na otoku Pašmanu. Riječ je o projektu u vrijednosti više od 32 milijuna kuna.

Prvi je to u nizu velikih infrastrukturalnih projekata koji se prvi put financiraju od bespovratnih sredstava EU usmjerenih za razvoj luka otvorenih za javni promet s ciljem integracije hrvatskih otoka u širu prometnu mrežu i svladavanja prepreke za lokalni gospodarski rast.

Namjera je realizirati 28 projekata u morskim lukama od Pule, Cresa i Senja do Korčule, Brača i Dubrovnika, ulaganja u vrijednosti 176 milijuna kuna. Prema informacijama iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, projekt luke Tkon na otoku Pašmanu gotov je pa se završetak gradnje očekuje za dvije i pol godine.

 Lučka uprava Luka Tkon kao jedna od 108 luka kojima upravlja Županijska lučka uprava Zadar namijenjena je ponajprije za prihvat trajektnih putničkih brodova. Povezana je s lukom Biograd na Moru, a između te dvije luke dnevno prometuje deset linija, ljeti i mnogo više. Po broju prevezenih putnika godišnje zauzima deveto mjesto u Hrvatskoj jer se preveze 454.350 putnika i 115.970 vozila. Korisnici te linije najvećim su dijelom učenici i srednjoškolci koji pohađaju školu u Biogradu te radno sposobno otočno stanovništvo koje svoje zaposlenje ima na području grada Biograda ili drugdje. Davor Škibola, ravnatelj lučke uprave Zadar, stoga je iznimno zadovoljan što je upravo ta luka prva spremna za modernizaciju.
– Ovaj zahvat imat će pozitivne utjecaje na dostupnost javnih usluga, kao što su školstvo, zdravstvo, kultura, sport, kao i na ekološku komponentu, što znači da će povećanje životnog standarda imati izravan pozitivan utjecaj na depopulaciju i smanjenje iseljavanja s otoka – vjeruje Škibola. Po modelu pristaništa u Preku, još 2015. počela je gradnja novog, sigurnijeg trajektnog pristaništa u Tkonu, koje je smješteno tristotinjak metara sjeverozapadno od postojećeg pristaništa gdje je već sagrađen novi  lukobran. U prvoj fazi planira se graditi gat dužine 64 metara, a u drugoj fazi čekalište i priključak na državnu cestu. Bazen luke će se produbiti na više od 4 metra tako da će se trajektna luka osposobiti za prihvat većih brodova. Novo  pristanište trebalo bi biti gotovo 2020.
Popis luka

Izgradnja nove obale podno Arene u Puli
Rekonstrukcija i dogradnja zapadnog dijela luke Cres
Dogradnja luke otvorene za javni promet županijskog značaja – Luke Crikvenica
Sanacija i produženje postojećeg pristana luke Unije – II faza
Dogradnja luke Baška
Sanacija i rekonstrukcija luke Tovarnele – Novalja
Trajektno pristanište nova rampa unutar lučkog područja Lučke uprave Senj u uvali Stinica
Izgradnja trajektne luke Tkon
Dogradnja operativne obale Hvar
Dogradnja južnog lukobrana luka Jelsa
Dogradnja vanjskog veza Drvenik
Dogradnja vanjskog veza Sućuraj
Uređenje luke Stomorska
Pomorsko-putnički terminal Vela Luka
Rekonstrukcija trajektne luke Mišnjak
Rekonstrukcija i sanacija obale u luci Rab i gata Pumpurela
Dogradnja gradske luke Sali na Dugom otoku
Izgradnja trajektnog pristana u uvali Boci na otoku Zlarinu
Izgradnja trajektnog pristana u luci Kaprije
Uređenje obale Stari Grad – Priko
Uređenje obale Supetar Vlačice
Uređenje dijela obale Pučišća
Nova luka Korčula – luka Polačišće
Izgradnja trajektne luke Perna – Pelješac
Sanacija i rekonstrukcija rive u luci Donje Čelo – otok Koločep
Sanacija lukobrana Puntin – luka Korčula
Izgradnja operativne obale u LT Dominče
Sanacija lukobrana u luci “Račišće”

Preuzeto s: jutarnji.hr